Телефонні та смс-шахрайства (коли зловмисники видають себе за банківських працівників, співробітників поліції або медиків, вимагають кошти «для безпеки рахунку» або «на лікування родичів»);
інтернет-афери (фейкові інтернет-магазини, «виграші» в лотерею);
соціальну інженерію (маніпуляції через знайомих у соцмережах, коли просять гроші “терміново” нібито на лікування чи повернення боргу).
Праактичні поради, як уберегти себе від шахрайських дій:

перевіряйте дзвінки


завжди перед тим, як передавати будь-яку інформацію або гроші, покладіть слухавку й передзвоніть на офіційний номер установи;

нікому не передавайте коди з смс


жоден банк чи сервіс не проситиме вас назвати код підтвердження транзакції;

користуйтеся лише перевіреними сайтами


перевіряйте адресу в адресному рядку браузера: має бути замочок і “https://”. Якщо ціна надто низька або умови занадто вигідні — це привід засумніватися;

не переходьте за підозрілими посиланнями


якщо отримали в месенджері чи соцмережі - видаліть повідомлення, особливо, якщо воно обіцяє виграш чи надприбутки;

порадьтесь з близькими або фахівцями


перш ніж робити перекази грошей чи встановлювати новий додаток, порадьтеся із родичами, друзями.