На розгляді у комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики знаходяться п’ять законопроектів - №5244, №5244-1, №5244-2, №5244-3 та №5364. Вони регулюють питання щодо визначення рівня / місця спрямування податків. Перші три законопроекти пропонують, щоб ПДФО зараховувався безпосередньо за місцем реєстрації співробітників підприємств.

 І лише законопроекти №5244-3 та №5364 передбачають забезпечення сплати ПДФО за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Саме ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування.
 
Законопроєкт №5364, який розроблявся за участі Асоціації міст України, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль з боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням. Тобто частка ПДФО йтиме до бюджету тієї громади, де розташоване виробництво. Крім того, він запроваджує відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів.
 
Експерти регіонального відділення Асоціації міст України наголошують: сьогодні надважливо, щоб кошти платників податку залишалися на місцях - саме на рівні місцевих бюджетів, що в свою чергу забезпечить покращення якості надання послуг на місцях.