Медіація — процедура позасудового врегулювання конфліктів (спорів) за допомогою третьої нейтральної сторони — медіатора. У цьому дописі розповідаємо детальніше:
Хто такий медіатор?
Медіатор — спеціально підготовлена нейтральна, незалежна, неупереджена фізична особа, яка проводить медіацію.
Які ключові компетентності медіатора?
конфліктологічна;
правова та етична;
комунікативна;
емоційна;
процедурна;
рефлексивна.
Що робить медіатор та що забезпечує?
проводить підготовчі заходи до медіації зі сторонами наявного або можливого конфлікту для з’ясування можливості проведення медіації (визначає медіабельність конфлікту (спору);
проводить зустрічі зі сторонами конфлікту (спору) та іншими потенційними учасниками медіації, збирає та обмінюється інформацією, документами, необхідними для прийняття рішення сторонами конфлікту (спору) та рішення медіатора про участь в медіації;
проводить медіацію та керує її процедурою.
В процесі медіації медіатор забезпечує:
рівність сторін конфлікту (спору) під час підготовки до медіації та її проведення;
підготовку сторін та інших учасників до зустрічей в медіації (готує сторонидо переговорів);
перевірку реалістичності сприйняття учасниками медіації процедури медіації та очікування від її результатів;
виявлення позицій, потреб та інтересів сторін конфлікту (спору);
формування та узгодження між сторонами конфлікту (спору) запиту на медіацію;
визначення перебігу та стадії ескалації конфлікту;
виявлення соціальної та правової складових конфлікту (спору);
з’ясування запиту кожної сторони конфлікту (спору) щодо необхідності залучення спеціалістів, експертів під час процедури медіації (в т.ч. враховуючи потреби осіб, які постраждали від збройного конфлікту, смерті близьких тощо, — за потреби та з метою підтримки особи у подальшій її участі в медіації);
організацію переговорів та управління переговорним процесом;
роботу зі спротивом та мотивацією учасників медіації триматися в процедурі медіації;
запобігання виникненню та усунення конфлікту інтересів між медіатором та сторонами та/або учасниками медіації;
дотримання медіатором принципу конфіденційності;
створення умов для пошуку та генерації сторонами можливих рішень;
створення умов для визначення та аналізу сторонами найкращої та найгіршої альтернатив;
перевірку (тестування) обраних рішень на реалістичність, виконуваність та відповідність інтересам та законним правам сторін конфлікту (спору);
формування та узгодження запиту сторін конфлікту (спору) на залучення ними фахівця(ів) у сфері права для перевірки (тестування) обраного(их) рішення(ь) на відповідність законодавства;
надає консультації та рекомендації щодо фіксування результатів медіації.
Завантажити інформаційний буклет про медіацію можна ха посиланням bit.ly/43vSilS
Як отримати допомогу в забезпеченні доступу до медіації?
Звертайтеся до системи безоплатної правової допомоги:
за телефоном 0 800 213 103
у телеграм https://t.me/LegalAidUkraineBot (кнопка «Отримати консультацію»)
до найближчого бюро правової допомоги: https://bit.ly/bpd_buro