27.04.2023 року в приміщенні Подільського районного сектору № 5 філії «Центр пробації» в Одеській області працював дистанційний пункт консультування громадян. Спільний прийом громадян, які перебувають на обліку пробації, проводили начальник сектору Олег Тімановський та завідувачка сектору «Савранське бюро правової допомоги» Олена Шавловська.

Підчас роботи дистанційного пункту проведено правопросвітню роботу стосовно запобігання шахрайству в інтернеті. Так використання онлайн сервісів у сучасному світі – це зручно, швидко, доступно. Не виходячи з дому людина може реалізувати свої базові потреби: придбати різні товари як продовольчі так і непродовольчі, оплатити комунальні платежі, отримати послуги державних установ тощо.

Водночас, така online-активність призвела до зростання шахрайства в інтернеті.

Відповідно до ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України шахрайство – це заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою. Ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України передбачається, що шахрайство, вчинене у великих розмірах, або шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.

Шахраї використовують різні способи та методи, щоб заволодіти коштами довірливих громадян та постійно удосконалюють їх. Тож варто дотримуватися хоча б елементарних правил аби убезпечити себе:

  • Не вказувати власні персональн ідані на не перевірених сайтах;
  • Нікому не повідомляти термін дії банківської карти та CVV-код;
  • Перевіряти гіперпосилання та наповнення сайту на відповідність офіційним даним компаній;
  • У разі отримання спірних листів чи повідомлень не здійснювати ніяких оплат до встановлення обставин ситуації, що виникла;
  • Не робити передоплат у неперевірених інтернет-магазинах.;
  • Не користуватися неперевіреними оголошеннями щодо роботи, яка обіцяє швидкий заробіток за внесення завдатку.

Якщо ж все таки стали жертвою шахрайських дій необхідно звернутись до найближчого відділу поліції або зателефонувати 102. Зібрати інформацію, що підтверджує факти вчинення шахрайських дій: чеки про оплату, квитанції з банку про проведення грошових операцій, роздруківки оголошень, посилання на сайт тощо.

Також відвідувачі отримали індивідуальні консультації з правових питань.