Заклади освіти, у яких навчальний процес триває в очному режимі, мають дотримуватися правил безпечності води. Так, у їдальні, харчоблоці, буфеті та в інших приміщеннях закладу освіти потрібно забезпечити проточну гарячу та холодну воду.
Тому заклади освіти повинні бути обладнані інженерними мережами господарсько-питного водопостачання, мережами каналізації та водостоку — це передбачено Санітарним регламентом для шкіл.
Вода, яку використовують заклади освіти, відповідно до санітарних норм обов’язково повинна відповідати вимогам до питної води. Якщо трапляються перебої з водою, у школі чи садку має бути резервне гаряче та холодне водопостачання.
Проте не в кожному закладі освіти, доступне централізоване водопостачання. Для таких випадків Санітарний регламент передбачає можливість використовувати воду від артезіанської свердловини. У сільських населених пунктах за відсутності централізованого водопостачання допускається використання громадських свердловин, колодязів, каптажів. Але навіть у такому випадку потрібно забезпечити подачу води до приміщень закладу освіти, а також обладнати внутрішню каналізаційну мережу з виведенням стоків на локальні очисні споруди. Якщо ж у закладі освіти використовуються резервуари для зберігання води, вони мають бути проточними та закритими.
Для того, щоб використання води було безпечним, а ризики, пов’язані з водопостачанням, контролювалися та нівелювалися, складається відповідна програма-передумова системи НАССР. У ній, зокрема, йдеться про визначення джерела водопостачання та пов’язаних з ним ризиків, відповідність умов зберігання води, стан водопровідної мережі на потужності, підготовку води до використання, спосіб використання води та неможливість перехресного забруднення через контактні поверхні.
При цьому важливо оцінити ризики, які можуть виникнути в разі використання води, розробити й впровадити контрольні заходи для уникнення використання неякісної питної води.
За необхідності можуть запроваджуватися процедури вхідного контролю води із зазначенням періодичності та методу відбору зразків води, видів аналізів і методик їх проведення. Важливо також передбачити ризики, пов'язані з неналежним використанням матеріалів і засобів водопідготовки.
Також за відсутності централізованого водопостачання необхідно встановити індивідуальну або колективну установку (пристрій) доочищення питної води та періодично проводити лабораторний контроль якості та безпечності води. А вчасний ремонт, технічний огляд, прибирання та дезінфекція водопроводів не допустять погіршення показників води або ж допоможуть швидко виправити проблему.
Це важливо не лише для того, щоб використовувати якісну воду в господарських потребах, забезпечувати гігієну учасників освітнього процесу, персоналу та приміщень. Забезпечення закладу освіти безпечною та якісною водою насамперед має задовольнити потребу дітей у питному режимі.
Савранський відділ Головного управління
Держпродспоживслужби в Одеській області