Чи існує електронна база лікарів первинної ланки, з якими можна укласти декларацію? Таке питання часто ставлять у коментарях. Всі дані про заклади ПМД, які мають договір з НСЗУ, про кожного лікаря, який працює в цих центрах, поліклініках та амбулаторіях, містяться в електронній системі охорони здоров'я. Це - відкрита інформація. Знайти її можна на нашому дашборді “Електронна карта місць надання первинної медичної допомоги”
Щоб скористатися аналітичною панеллю, перейдіть до першого розділу, власне карти.
У фільтрах ліворуч оберіть область, зазначте тип населеного пункту або введіть в полі пошуку назву населеного пункту, який вас цікавить.
У фільтрі “Договір з НСЗУ оберіть “З договором”.
Якщо вам відома назва конкретного медичного закладу, оберіть його в таблиці під картою або введіть назву у фільтрі “Надавач послуг”. Відразу побачите перелік амбулаторій та їх контакти. Можна також натиснути на потрібну амбулаторію на карті чи в таблиці, розташованою нижче карти.
У таблиці, розташованої праворуч від карти, побачите список усіх лікарів первинки, які приймають у тому закладі, який ви обрали.
Там також вказана спеціалізація лікаря ПМД - терапевт, педіатр чи сімейний лікар, та інформація про кількість декларацій, які вже має цей лікар, та їх ліміт. Тобто якщо навпроти прізвища стоїть , то лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів, якщо, то ще ні.
Подати декларацію можна до лікаря, навпроти прізвища якого на дашборді стоїть стрілочка вгору.
Якщо дашборд показує, що у вашому населеному пункті всі лікарі первинки вичерпали ліміт, то зателефонуйте до цього закладу, щоб уточнити, чи можна подати декларацію.
Якщо лікаря обрати неможливо, пацієнт має право звернутися до місцевої влади, яка є власником закладів охорони здоров’я, або в місцевий департамент охорони здоров’я. Там мають надати роз’яснення, як пацієнту реалізувати його право на вибір лікаря.
Користуватися дашбордом зручніше з комп’ютера, ніж зі смартфону. Тим, кому не до вподоби електронні інструменти можуть зателефонувати до контакт-центру НСЗУ. Номер 16-77 - безкоштовний. Оператор контакт-центру допоможе знайти необхідну інформацію.