24 січня 2024 року Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» спільно із Волинським регіональним центром підвищення кваліфікації для територіальних громад Волинської, Закарпатської, Житомирської, Львівської, Одеської областей провів тренінг на тему «Вчинення нотаріальних дій посадовими особами місцевого самоврядування».
За дорученням виконуючого обов’язки селищного голови Олега Жируна участь у заході взяли керуюча справами (секретар) виконавчого комітету Ірина Ігнатьєва та начальник відділу правового забезпечення та кадрової роботи Олена Терпан.
Учасники заходу ознайомилися з нормативно-правовим регулюванням вчинення нотаріальних дій посадовими особами місцевого самоврядування, а саме регламентації питань вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування та порядком уповноваження посадових осіб місцевого самоврядування на вчинення нотаріальних дій.
Також, розглянули порядок та особливості вчинення посадовими особами місцевого самоврядування нотаріальних дій:
• Загальні правила вчинення нотаріальних дій (місце і строк вчинення нотаріальних дій; встановлення особи та визначення обсягу цивільної дієздатності; представництво за довіреністю, порядок підписання документів; відмова у вчиненні нотаріальної дії)
• Види нотаріальних дій, що вчиняються посадовими особами місцевого самоврядування.
• Вимоги до ведення нотаріального діловодства.
• Правові наслідки вчинення нотаріальних дій (реєстрація нотаріальних дій).
Присутні проаналізували судові практики щодо вчинення нотаріальних дій посадовими особами місцевого самоврядування:
• Аналіз судової практики. Оскарження в судому порядку вчинених нотаріальних дій посадовими особами місцевого самоврядування.
• Рекомендації посадовим особам місцевого самоврядування щодо дотримання законодавства з питань вчинення нотаріальних дій.
Захід був організований Проєктом USAID «ГОВЕРЛА» та став можливим завдяки щирій підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID).