У разі виникнення змін даних (зміна імені, прізвища, адреси проживання тощо), які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків платник подає Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Заява за формою № 5 ДР).
Зміни до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) вносяться на підставі:
- заяв, поданих платниками податків особисто або в електронній формі;
- даних Державного реєстру актів цивільного стану Мінюсту та Державної міграційної служби.
Із загальної кількості внесених змін до ДРФО – найбільшу кількість складають зміни про зареєстровану адресу місця проживання, зокрема 9,4 млн внесено у 2024 році та 2,8 млн - у 2025.
Платникам доступна можливість подання заяви на внесення змін до ДРФО у електронній форми засобами Електронного кабінету (меню «ЕК для громадян») та мобільного застосунку «Моя податкова».
Інформаційні матеріали (інструкції) щодо заповнення та подання заяви в електронному вигляді засобами «ЕК для громадян» та мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені на вебсайті у рубриці Онлайн навчання за покликанням
ЩОДО ПОДАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО МАЙНОВИЙ СТАН І ДОХОДИ
Для фізичних осіб в Електронному кабінеті доступна можливість подання декларації про майновий стан і доходи через меню «ЕК для громадян» та у меню «Введення звітності» Електронного кабінету.
В меню «ЕК для громадян» створено спрощений механізм заповнення декларації про майновий стан і доходи з використанням анкетування, супроводом та здійснюється автоматичне передзаповнення декларації реєстраційними та обліковими даними, а також даними щодо об’єктів оподаткування, які отримані від інших державних органів та інформації про доходи, поданої податковими агентами до контролюючих органів.
При поданні декларації з використання режиму меню «Введення звітності» також забезпечується автоматичне передзаповнення декларації реєстраційними та обліковими даними, даними щодо об’єктів оподаткування, які отримані від інших державних органів та інформації про доходи, поданої податковими агентами до контролюючих органів, а також наявна можливість подання декларації за попередні періоди, граничний термін подання за які минув та уточнення до раніше поданих декларацій.
Мобільний застосунок «Моя податкова» надає можливість фізичним особам подати декларацію про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки.
Так, в електронній формі у 2024 році подано понад 425,8 тис. декларацій про майновий стан і доходи (78,8% до усіх поданих декларацій) та 215 тис. у 2025 (87% до усіх поданих декларацій).
Інформаційні матеріали (інструкції) щодо подання декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки засобами мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені на вебсайті у рубриці Онлайн-навчання за покликанням
ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ЗВІРКИ
Платники податків-користувачі Електронного кабінету, мають доступ до своїх інтегрованих карток зі сплати податків, зборів та інших платежів (меню «Стан розрахунків з бюджетом»), у тому числі інформації про свій податковий борг (заборгованість), та можливість здійснення сплати податків, зборів, платежів та єдиного соціального внеску скориставшись будь-якою із запропонованих платіжних систем та/або методів сплати.
На сьогодні витяг щодо стану розрахунків можна сформувати за кожний рік окремо, починаючи з 2013 року в розрізі податків, зборів та платежів автоматично з накладанням кваліфікованого електронного підпису посадовою особою контролюючого органу, а також з розрахунком пені на суму наявного податкового боргу на день подання запиту. Запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом надсилається до контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку, витяг містить результат звірки по платежам усіх регіонів (територіальних громадах, до яких сплачуються податки, збори, платежі запитувачем).
Мобільний застосунок «Моя податкова» надає доступ платникам податків (фізичні особи) до інформації про стан розрахунків з бюджетом (режим «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Послуги»).
Контролюючими органами у 2025 році сформовано понад 194 тис. витягів в електронному вигляді на отримані запити від платників.
ЩОДО ОТРИМАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ПОДАТКОВИЙ БОРГ
Мобільний застосунок «Моя податкова» надає доступ платникам податків (фізичні особи) до інформації про податковий борг у розділі «Мої дані».
Повідомлення про виникнення податкового боргу надсилаються платникам податків у Електронний кабінет (вкладка «Повідомлення» меню «Вхідні документи»).
Також з допомогою чат-боту InfoTAX у месенджері є можливість отримувати повідомлення про наявний податковий борг та доступ до іншої актуальної інформації про себе.
Сервіси мобільного застосунку «Моя податкова» надають платникам податків (фізичним особам) доступ до електронних сервісів податкової служби, у тому числі до інформації про стан розрахунків з бюджетом та податковий борг у розділі «Мої дані».
Функціонал мобільного застосунку забезпечує отримання платниками податків повідомлень про наявність податкового боргу та повідомлень про наявність узгодженого податкового зобов’язання. Для зручності платники податків мають можливість його сплатити із використанням QR-коду або будь якої із запропонованих платіжних систем та/або методів оплати.
Додатково інформуємо, що ДПС забезпечено можливість реалізації інструменту інформування платників про заборгованість (податковий борг) банківськими установами, зокрема розроблено АРІ для банків та його опис розміщено в Електронному кабінеті (режим «Інформація про бізнес-партнера» меню «Допомога») за покликанням
Сервіс передбачає надання інформації про борг із наданням реквізитів її сплати на запит банківської установи по платнику, який надав згоду на передачу банківській установі інформації про податковий борг (режим «Згода на передачу банківській установі інформації» меню «Згоди на передачу інформації»).
ПОДАТКОВІ ПОСЛУГИ ДЛЯ ГРОМАДЯН НА ПОРТАЛІ ДІЯ
З метою скорочення переліку документів, які подаються в паперовій формі для отримання будь-яких послуг та забезпечення населення якісними послугами адміністративного характеру в електронній формі, для реалізації основної ідеї цифровізації державних послуг на порталі Дія можна отримати такі популярні послуги, як:




відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у цифрових документах, під час процедур реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб (Шеринг документів).
Крім того, на сьогодні через Портал Дія для фізичних осіб – підприємців забезпечено можливість подання до контролюючих органів електронних документів заяв та податкової звітності, а також отримання відомостей про об’єкт, які підлягають оподаткуванню.