Медіація — процедура позасудового врегулювання конфліктів (спорів) за допомогою третьої нейтральної сторони — медіатора. У цьому дописі розповідаємо детальніше:

? Хто такий медіатор?

Медіатор — спеціально підготовлена нейтральна, незалежна, неупереджена фізична особа, яка проводить медіацію.

? Які ключові компетентності медіатора?

✅ конфліктологічна;

✅ правова та етична;

✅ комунікативна;

✅ емоційна;

✅ процедурна;

✅ рефлексивна.

? Що робить медіатор та що забезпечує?

✅ проводить підготовчі заходи до медіації зі сторонами наявного або можливого конфлікту для з’ясування можливості проведення медіації (визначає медіабельність конфлікту (спору);

✅ проводить зустрічі зі сторонами конфлікту (спору) та іншими потенційними учасниками медіації, збирає та обмінюється інформацією, документами, необхідними для прийняття рішення сторонами конфлікту (спору) та рішення медіатора про участь в медіації;

✅ проводить медіацію та керує її процедурою.

? В процесі медіації медіатор забезпечує:

✅ рівність сторін конфлікту (спору) під час підготовки до медіації та її проведення;

✅ підготовку сторін та інших учасників до зустрічей в медіації (готує сторонидо переговорів);

✅ перевірку реалістичності сприйняття учасниками медіації процедури медіації та очікування від її результатів;

✅ виявлення позицій, потреб та інтересів сторін конфлікту (спору);

✅ формування та узгодження між сторонами конфлікту (спору) запиту на медіацію;

✅ визначення перебігу та стадії ескалації конфлікту;

✅ виявлення соціальної та правової складових конфлікту (спору);

✅ з’ясування запиту кожної сторони конфлікту (спору) щодо необхідності залучення спеціалістів, експертів під час процедури медіації (в т.ч. враховуючи потреби осіб, які постраждали від збройного конфлікту, смерті близьких тощо, — за потреби та з метою підтримки особи у подальшій її участі в медіації);

✅ організацію переговорів та управління переговорним процесом;

✅ роботу зі спротивом та мотивацією учасників медіації триматися в процедурі медіації;

✅ запобігання виникненню та усунення конфлікту інтересів між медіатором та сторонами та/або учасниками медіації;

✅ дотримання медіатором принципу конфіденційності;

✅ створення умов для пошуку та генерації сторонами можливих рішень;

✅ створення умов для визначення та аналізу сторонами найкращої та найгіршої альтернатив;

✅ перевірку (тестування) обраних рішень на реалістичність, виконуваність та відповідність інтересам та законним правам сторін конфлікту (спору);

✅ формування та узгодження запиту сторін конфлікту (спору) на залучення ними фахівця(ів) у сфері права для перевірки (тестування) обраного(их) рішення(ь) на відповідність законодавства;

✅ надає консультації та рекомендації щодо фіксування результатів медіації.

? Завантажити інформаційний буклет про медіацію можна ха посиланням bit.ly/43vSilS

? Як отримати допомогу в забезпеченні доступу до медіації?

Звертайтеся до системи безоплатної правової допомоги:

✅ за телефоном 0 800 213 103

✅ у телеграм https://t.me/LegalAidUkraineBot (кнопка «Отримати консультацію»)

✅ до найближчого бюро правової допомоги: https://bit.ly/bpd_buro